De wereldmarkt voor thee zal van 2020 tot 2026 groeien met een CAGR van 7,15%

Volgens Renub Research zal de wereldwijde theemarkt tegen het einde van het jaar 2026 naar verwachting meer dan 71,8 miljard dollar bedragen.
Volgens het nieuwste rapport van Renub Research, getiteld “Global Tea Market By Type, Packaging, Distribution Channel, Application, Region, Company Analysis, & Forecast” werd de wereldwijde thee-industrie in 2020 gewaardeerd op US$ 47,4 Miljard. Thee heeft wereldwijd een lange geschiedenis van populariteit; het wordt verondersteld te zijn ontstaan in China, met gegevens over het gebruik ervan die teruggaan tot de 3e eeuw na Christus. Het is een aromatische drank die wordt bereid door heet of kokend water te gieten over gerijpte of verse bladeren van Camellia sinensis, een groenblijvende struik die inheems is in China en Oost-Azië. Bovendien is thee, na water, de meest geconsumeerde drank ter wereld.
Thee is een rijke bron van antioxidanten en biedt tal van voordelen voor de gezondheid, zoals vermindering van gewichtsverlies, risico op hartaanval en beroerte, behoud van de gezondheid van de botten, stimulering van de immuniteit en verbetering van de spijsvertering.
Thee is trendy in de opkomende markt, als gevolg van de heersende theecultuur. Een toename van het gezondheidsbewustzijn en een stijging van het besteedbaar inkomen hebben de groei van de thee-industrie bevorderd. Een andere belangrijke factor die de groei van thee stimuleert, is de sterke acceptatie door de consument. De snelle uitbreiding van de voedingsmiddelen- en drankenindustrie heeft ook aanzienlijk bijgedragen aan de groei van de theemarkt. Volgens Renub Research zal de wereldmarkt voor thee tegen het jaar 2026 naar verwachting 71,8 miljard dollar bedragen.
Daarnaast zijn er veel verschillende soorten thee, zoals groene thee, zwarte thee, Oolong thee, kruidenthee en andere soorten thee. Groene thee is bekend om zijn antioxiderende eigenschappen. Daarom wordt het in toenemende mate geconsumeerd door zwangere vrouwen, gezondheidsbewuste mensen en de oudere bevolking. Oolong thee is een mengsel van zwarte en groene thee en voorkomt effectief hoge cholesterolwaarden in het bloed en diabetes type 2. Kruiden- en groene thee zoals kamille en jasmijn worden ook op grote schaal gebruikt om een smetvrije huid en gezond haar te verhelpen, wat de vraag naar het product stimuleert.
Bovendien evolueren de distributiekanalen zoals supermarkten en hypermarkten voortdurend, en de investeerders spelen in op het comfort van de kopers om een gemakkelijke koopervaring mogelijk te maken. De toepassing van eerbiedwaardige technologieën en apparatuur op de vloer helpen detailhandelaars om thee van goede kwaliteit te leveren in verpakkingen zoals Plastic Containers, Losse Thee, Karton, Aluminium Blikken en Theezakjes aan de consumenten.
Vraag een gratis proefexemplaar van het rapport aan: https://www.renub.com/request-sample-page.php?gturl=global-tea-market-p.php
Noord-Amerikaanse Thee Markt
De consumptie van thee in Noord-Amerika wordt gestimuleerd door de zoektocht van consumenten naar nieuwe niet-alcoholische dranken boven vruchtensappen en koolzuurhoudende dranken. Klanten hebben steeds meer affiniteit met thee vanwege de zakjes, die meer gemak bieden en zo een geschikt, handig en gezond alternatief vormen voor sappen en koolzuurhoudende dranken. Gezonde hydratatie draagt het vermogen van thee over om onmiddellijk verfrissing en milde stimulerende voordelen te bieden die niet als schadelijk worden beschouwd, wat anders het geval is met koffie en andere energiedranken.
Volgens de Tea Association of the U.S.A. is thee de enige drank die gewoonlijk warm of ijskoud wordt gedronken, op elk moment, voor elke gelegenheid. Op een willekeurige dag drinken 159 miljoen Amerikanen thee. Over de hele wereld worden in 2020 dagelijks ongeveer 3,7 miljard kopjes thee gedronken. Volgens dit onderzoek zal de wereldmarkt voor thee van 2020 tot 2026 groeien met een CAGR van 7,15%.
China is de grootste theeproducent in Azië en de Stille Oceaan, gevolgd door India, Kenia, Sri Lanka en andere landen. Hierdoor is een aanzienlijke middenklasse ontstaan, met een voorkeur voor premium theemelanges en -merken, die hun aankopen vaak opwaarderen van onverpakte thee naar verpakte en verpakte speciale soorten.
Impact van COVID-19 op de thee-industrie
De wereldwijde toeleveringsketen van verschillende soorten thee heeft een plotse verstoring ondergaan door het uitbreken van de COVID-19-pandemie. Nationale lockdowns in verschillende landen hebben geleid tot een verstoring van de handelsactiviteiten, wat de groei van de thee-industrie heeft vertraagd.